El meu poble

El meu poble

24 de març del 2011

PRIMERA FASE

PRIMERA FASE: CONÈIXER I ANALITZAR LA DEMANDA.

Objectius:

1. Conèixer la USEE emmarcada dins el context de l’INS
1.1. Determinar el grau de col·laboració i suport de la resta de docents del centre educatiu amb el projecte de la USEE
1.2. Fer una aproximació al funcionament intern de la USEE
2. Perfilar les característiques dels alumnes que estan al recurs de la USEE
2.1. Establir els primers contactes amb els alumnes

7 de març del 2011

Primer dia de Pràcticum a l’INS Ciutat de Balaguer: el meu primer dia coincideix amb el retorn dels alumnes de la Setmana Blanca. Així que, almenys durant la primera hora de classe, ens posem tots al dia. Jo per un costat aprofito per conèixer millor als alumnes que formen la USEE (Quatre en total) i ells poc a poc tornen a la dinàmica de les aules.
Després d’haver trencat el gel inicial, ens endinsem en les classes: avui ha tocat mates, castellà, habilitats socials i tutoria. És amb el desenvolupament de les classes que començo a perfilar les caracterísitques del grup i en concret els trets diferencials de cadascun d’ells.
Al final del dia, em comencen a veure com una “profe” més dins el seu grup: Em conviden a una excursió que volem fer abans de la Setmana Santa.
L’hora que els alumnes tenen integració a l’aula ordinària (assignatura de Gimnàstica) aprofito amb la Tutora del Grup (també tutora del pràcticum) i amb l’educadora de reforç per fer reunió i preparar-nos les següents classes. Concretament la d’habilitats socials on treballarem les emocions.

8 de març de 2011

Segon dia de pràctiques: la dinàmica és més o menys la mateixa. Suport a la USEE dels alumnes que en formen part de matèries concretes com castellà, matemàtiques, socials i català.
Poc a poc, em vaig presentant a l’Equip Docent de l’Institut (professors de l’AO i sobretot la resta de professors on els alumnes de la USEE fan compartida).
Com a novetat, avui hi hagut una hora de reunió de departament d’atenció a la diversitat formada per les dues psicopedagogues, mestra d’educació especial i l’educadora especial. El centre de la reunió està en els comportaments disruptius dels alumnes d’una classe de segon d’ESO, on també realitzen algunes matèries els alumnes de la USEE. D’altra banda, a la coordinació també ens plantegem el cas d’en G. que és un alumne que fa compartida entre la USEE i l’Escola d’Educació Especial de la població. Des del Departament ens plantegem incloure a aquest alumne en alguna de les aules ordinàries en una determinada matèria, doncs pensem que la USEE és un recurs i no una aula per aparcar aquest noi.
Al final del dia, començo a observar més naturalitat en els comportaments dels alumnes, que potser s’havien cohibit una mica amb la meva presència.

9 de març

Avui com a novetat, he fet el seguiment dels nois i noies que integren la USEE però dins de l’aula ordinària, concretament dins la classe de música. He estat força acceptada tant pels alumnes que formen la USEE com per la resta. La classe és conflictiva i he observat que els alumnes de la USEE no s’acaben d’integrar al grup, ni tan sols fan pinya entre ells mateixos.
D’altra banda, hem començat a perfilar amb la meva tutora del pràcticum el desenvolupament del meu projecte. Hem parlat d’aprenentatge cooperatiu. Cal decidir, però si ho treballo dins l’aula ordinària o dins el grup de la USEE.

2 comentaris:

  1. Hola Nuria! Ens podries explicar que és la USEE?

    ResponElimina
  2. Bones, us explico que és la USEE:
    Les sigles volen dir Unitat de Suport a l'Educació Especial.
    Són unitats de recursos (humans, tècnics i materials) que es faciliten als centres per ajudar en el procés de participació dels alumnes amb necessitats educatives especials a l’escolarització ordinària.
    La idea està en caminar cap un model d’educació inclusiva, és a dir, una escola per a tothom, que no faci cap distinció per raó de procedència, color, sexe, llengua, religió, discapacitat, sobredotació, origen social o qualsevol altra condició.
    L’equip de professionals de la USEE som: dues psicopedagogues i una Educadora de Suport; encara que us podeu trobar USEE amb logopedes, fisioterapeutes,...
    L'objectiu a treballar a grosso modo seria:
    -Facilitar el treball d’integració escolar i d’educació inclusiva dels alumnes amb discapacitat dins l’aula ordinària.
    Per tal de:
    - Afavorir al màxim l’accés al currículum ordinari de l’aula fent les adaptacions pertinents.
    - Participar en les activitats tan d’aula, de cicle i d’escola (festes escolars, sortides, ..)

    ResponElimina