El meu poble

El meu poble

14 de desembre del 2011

A CONTRARELLOTGE!!

A contrarellotge!!! Algunes impressions


Tot i que a principis de la implementació del projecte, el ritme dels alumnes i les dificultats sorgides, tant intrinseques com extrinseques, ens han fet retrassar el desenvolupament de les tasques de la WebQuest, aquestes es van multiplicant a mesura que avança la intervenció:


- Els grups que vam formar per treballar la WebQuest, ara resulta que no són gens estables perquè s'ha decidit a nivell d'INS que els reforços als alumnes han de ser rotatius en aquesta classe. De manera, que un dilluns em falten uns alumnes que són a reforç i el dilluns següent en falten uns altres, i així successivament i de mode rotatiu.  Per tant, hi ha pocs grups que s'hagin mantingut estables al llarg del projecte.


- Em rebut queixes d'un pare en concret perquè el seu fill no pot continuar en el grup que li havia estat assignat, perquè resulta que el maltractaven. Aquest tema es va debatre davant de tota la classe i la resta d'alumnes van ser partíceps de la possibilitat de canvis, alternatives i solucions al problema. Finalment, hi va haver una modificació de grup (l'alumne, però amb TDAH, va continuar amb els problemes de relació i comportament)


- L'absentisme i expulsions, són cada cop més presents a mesura que avança el curs, de manera que quan s'incorporen de nou a la classe els costa agafar el ritme de nou.


- Hi ha un alumne en concret que s'ha negat a participar en l'elaboració de la WebQuest sencera perquè exigia un canvi de grup degut a que no li agradava el seu grup original. 


- Les activitats de la WebQuest han estat adaptades, al nivell del grup, ja que presentaven moltes dificultats per entendre les tasques que se'ls encomanava.


- He hagut d'intervenir en cada grup, quan han arribat a l'activitat de grabar-se, perquè alguns alumnes no volien ser grabats ni participar en aquesta tasca concreta de la WebQuest, de manera que hem hagut de negociar sobre els rols de cadascun a l'Equip, uns graben, els altres entrevisten i els altres són entrevistats i així tots van estar d'acord.

- Durant els últims dies de la implementació del projecte, ha coincidit amb el Banc d'Aliments, el qual els alumnes objectes de la meva intervenció en són els responsables. Això ha implicat que durant algunes hores, els joves haguessin de sortir de classe per dedicar-se a propagar per la resta de l'INS aquesta bonica campanya.

- A més a més de la manca de disponibilitat de les aules acondicionades amb PC, ara també s'hi ha sumat la manca de càmeres digitals per enregistrar les entrevistes que ens demana la WebQuest.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada