El meu poble

El meu poble

15 de desembre del 2011

FASE CINQUENA


CINQUENA FASE: AVALUAR EL PROCÉS DE TREBALL I PLANTEJAR CONTINUÏTAT EN EL PROCÉS   

  • Objectius:
1. Establir criteris d’atenció a la diversitat cultural per a cursos vinents.
1.1. Recollir les valoracions i impressions de l’aplicació del projecte d’utilitat per al marc d’actuacions d’atenció a la diversitat sociocultural de l’INS
1.2. Reconèixer en els alumnes el procés d’adquisició d’habilitats socials plantejades durant la implantació del projecte
Un cop arribat a la fase última d'avaluació, em plantejo els següents registres o qüestionaris per valorar el desenvolupament del meu projecte, adaptats i pensats seguint la dinàmica del desenvolupament de les classes i els perfils dels alumnes:
1. Utilitzo el qüestionari que proposa la WebQuest, que ja va ser emprat al principi de la implementació del projecte com a activitat inicial per valorar el que els coneixements inicials de l'alumne. Ara però, amb funció de pottest, per comparar si han canviat les actituds, valors i habilitats socials dels alumnes amb l'aplicació del programa.
ACTIVITAT FINAL
Ara que ja sabeu més coses sobre la migració, contesteu de nou les preguntes que vam fer al principi de l’activitat. Són les respostes les mateixes? Heu canviat la vostra manera de veure el fenomen migratori. Podeu debatre a classe sobre les diferències que heu trobat a les respostes respecte al principi i ara que sabeu molt més.

Per què penseu que les persones marxen del seu país d’origen?

Què vol dir immigració?



Per què no totes les persones d’una mateixa cultura són tractades de la mateixa manera?




Tracteu a totes les persones immigrades de la mateixa forma?                                                                      
2. Administro un qüestionari sobre lús de les Tecnologies en el projecte, ja que l'objectiu principal de la intervenció es centra en "aprendre a aprendre amb l'entorn digital"
SOBRE LES TECNOLOGIES:

  1. Sabies que era una WebQuest abans d’iniciar l’activitat proposada? I ara, em pots donar una definició del que creus que és o perquè serveix?





  1. Digues tres coses que t’han agradat de l’ús de les Tecnologies durant l’aplicació del projecte?
-
-
-
  1. Digues tres coses no t’hagin agradat de les Tecnologies per fer el projecte?
-
-
-

  1. Què és el que t’ha resultat més difícil referent a les Tecnologies?


  1. Proposa un tema que t’agradaria que fos tractat mitjançant una WebQuest, referent a l’assignatura de Socials?




  1. Dóna’m la teva opinió (unes 5 línies) sobre tot el que hem treballat i els materials de tecnologia que hem utilitzat? (com milloraries o si ja estàs d’acord tal i com ho hem fet)



  1. Anota’m el nom sencer de la WebQuest que hem estat treballant durant aquest trimestre a classe.



 3. Passo un registre a cada grup, per a que siguin ells mateixos qui valorin el treball fet per la resta d'equips, mitjançant la presenta de l'enregistrament de vídeo davant de la classe.


CONTINGUT DEL QUE EXPOSEN
COORDINACIÓ AMB ELS COMPANYS
PREPARACIÓ DEL TEMA
CLAREDAT EN L’EXPOSICIÓ DEL TEMA
PUNTUACIÓ TOTAL
GRUP 1








GRUP 2









GRUP 3







GRUP 4










PUNTUACIONS:       1. MOLT MILLORABLE                 2. BO                     3. EXCEL·LENT



NOM DE LES PERSONES QUE HAN AVALUAT:

4. Partint, de l'avaluació plantejada a la plantilla de la WebQuest, faig una adaptació segons el que hem estat treballant a classe, de manera que ho utilitzo a nivell grupal, per a que cada equip de treball valori la tasca desenvolupada pels seus companys dins el grup.



Incomplet
Mitjanament complet 
Excel·lent
Lectura de textos i realització d’activitats relacionades
No participació en la lectura dels textos Cap implicació en la realització de les activitats. Respostes nul·les o gens adequades.
Participació en algunes parts de les tasques o en alguns dels textos Poca participació Nul·la recerca d’informació 
Participació activa en totes les activitats  Interès per les activitats realitzades Ús de fonts de documentació
Alt compromís en la lectura i realització de tasques. Recerca d’informació complementària
Participació en els debats i activitats de reflexió conjunta
No mostra cap interès per les activitats Cap participació o participació inadequada (faltar al respecte, to de veu inadequat, ...)
Poca participació en el debat Demostració dèbil del procés de reflexió sobre el tema
Participació activa tant en la preparació com en la participació en el debat Aportacions adequades
Participació excel·lent al debat Aportacions riques en continguts i elaborades
Presentació del vídeo (entrevista)
Poc adequada en tots els sentits 
Adequada només en alguns aspectes (per exemple, preguntes adequades però poca formalitat en la presentació)
Preguntes adequades i bona presentació
Preguntes adequades i originals que pretenen un  coneixement més profund de la situació de l’entrevistat. Bona presentació.
Organització i treball en equip 
No col·laboració amb el grup en les diverses tasques.
Poca col·laboració en la realització de les tasques. 
Col·laboració adequada dins del grup
Màxima col·laboració dins del grup, aportant idees i procurant l’enteniment entre tots. 
Col·loquis/debats sorgits a classe a mesura que avancem en la WebQuest 
No participació en el debat
Poca participació o no adequada o relacionada amb el fil del debat
Participació adequada i en consonància amb el que s’està debatent
Alta participació, aportació de noves idees i  arguments que enriqueixen el debat.
Implicació en tot el projecte
No demostra implicació en el treball.
Hi ha un cert treball però cal aprofundir. 
Vestuari cuidat, moviment i diàleg treballat, es mostra actiu 
Molta implicació, tan en la posada en escena, com en el vestuari etc, molta participació i aportacions riques i treballades. 
Recerca d’informació en les activitats que hem fet.
Recerca incomplerta d’informació No realització del mural Exposició oral deficient o nul·la 
Recerca bàsica d’informació Presentació del mural incomplerta Exposició oral amb algunes mancances
Recerca activa d’informació Presentació del mural adequada Exposició oral correcta
Recerca òptima d’informació Presentació i exposició del mural adequada i rica en detalls i conceptes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada