SEGONA FASE: PRIMERS ACORDS CONJUNTS AMB ELS PROFESSORS DEL CENTRE SOBRE EL PROBLEMA I ACTUACIONS A SEGUIR
Objectius:
1. Establir els primers criteris de la intervenció
1.1. Perfilar la necessitat o problema observat i actuacions a seguir.
1.2. Acordar conjuntament amb els professors les línies de la intervenció
2. Crear un clima d’aula en que la tolerància, el respecte, l’ajuda mútua i la col·laboració estiguin sempre presents.
2.1. Facilitar la integració escolar dels alumnes dins la vida quotidiana de centre i al context social
26 de setembre de 2011
27 de setembre de 2011
Continuo
donant voltes al tema de les tecnologies i abans d’entrar novament a la
classe de segon d’ESO, començo a indagar per la xarxa sobre WebQuest
d’interculturalitat i d’atenció a la diversitat adreçades a Secundària.
En un primer moment penso, en una que vaig idea jo mateixa (educació
intercultural) “vivir y convivir”, però m’adono que tot i treballar la
interculturalitat, va adreçada a l’educació d’adults i que amb la
diversitat que hi ha a l’aula, no serà efectiva. Així que cal seguir
buscant per la xarxa. Tot i que, n’aprofito la idea de treball en petits grups per assolir les tasques que es demanen a la WebQuest. D’aquesta manera, la búsqueda encara queda més acotada.
Ha
arribat l’hora de comunicar als alumnes que els dilluns per la tarda,
els dedicarem a treballar el tema de l’interculturalitat a través de
l’entorn php WebQuest i que a més ho farem en petits grups. Tot i que
alguns s’afanyen a muntar equips de treball, els deixo ben clar que
aquest tema queda a les meves mans, ja que vull que els grups siguin el
més heterogenis possible a nivell de diversitat cultural. M’adono, però
que alguns els costa d’entendre que és una WebQuest, així que m’he
d’empescar una activitat per explicar-los-hi abans de començar el pla de
treball pròpiament dit.
28 de setembre de 2011
Avui
hem hagut de canviar la classe de socials a una altra hora, perquè hi
havia una reunió pactada a nivell d’atenció a la diversitat (alguns
horaris encara s’han d’acabar de tancar segons les exigències
d’Inspecció). Mentrestant, els professionals del centre van tancant els
seus respectius horaris, em dedico a començar formar els grups de
treball per a la WebQuest. Un
cop els tinc, més o menys enllestits, ho discuteixo amb l’educadora
especial, que fa l’acompanyament a l’aula de l’alumne a X-fràgil i que
em pot orientar en la formació d’equips de treball i finalment amb la
meva tutora i responsable de classe de social del 2n. C2.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada