El meu poble

El meu poble

3 de desembre del 2011

FASE 2ª

SEGONA FASE: PRIMERS ACORDS CONJUNTS AMB ELS PROFESSORS DEL CENTRE SOBRE EL PROBLEMA I ACTUACIONS A SEGUIR  

Objectius:

1. Establir els primers criteris de la intervenció
1.1. Perfilar la necessitat o problema observat i actuacions a seguir.
1.2. Acordar conjuntament amb els professors les línies de la intervenció
2. Crear un clima d’aula en que la tolerància, el respecte, l’ajuda mútua i la col·laboració estiguin sempre presents.
2.1. Facilitar la integració escolar dels alumnes dins la vida quotidiana de centre i al context social

26 de setembre de 2011

Així doncs, decidit que aquesta hora de dilluns per la tarda amb els alumnes seria una bona ocasió per a plantejar una intervenció psicopedagògica, aprofito que la meva tutora té guàrdia després de la classe de socials i em reuneixo amb ella per parlar-ne. Li sembla bé, doncs, també s’ha adonat que el tipus d’intervenció en aquestes classes convé que sigui més flexible i motivadora per mantenir l’atenció dels alumnes, del contrari, la classe es converteix en una caos. Acordem que el dia següents els hi comunicaré als alumnes.

 27 de setembre de 2011

 
Continuo donant voltes al tema de les tecnologies i abans d’entrar novament a la classe de segon d’ESO, començo a indagar per la xarxa sobre WebQuest d’interculturalitat i d’atenció a la diversitat adreçades a Secundària. En un primer moment penso, en una que vaig idea jo mateixa (educació intercultural) “vivir y convivir”, però m’adono que tot i treballar la interculturalitat, va adreçada a l’educació d’adults i que amb la diversitat que hi ha a l’aula, no serà efectiva.  Així que cal seguir buscant per la xarxa. Tot i que, n’aprofito la idea de treball en petits grups per assolir les tasques que es demanen a la WebQuest. D’aquesta manera, la búsqueda encara queda més acotada.
Ha arribat l’hora de comunicar als alumnes que els dilluns per la tarda, els dedicarem a treballar el tema de l’interculturalitat a través de l’entorn php WebQuest i que a més ho farem en petits grups. Tot i que alguns s’afanyen a muntar equips de treball, els deixo ben clar que aquest tema queda a les meves mans, ja que vull que els grups siguin el més heterogenis possible a nivell de diversitat cultural. M’adono, però que alguns els costa d’entendre que és una WebQuest, així que m’he d’empescar una activitat per explicar-los-hi abans de començar el pla de treball pròpiament dit.

28 de setembre de 2011

Avui hem hagut de canviar la classe de socials a una altra hora, perquè hi havia una reunió pactada a nivell d’atenció a la diversitat (alguns horaris encara s’han d’acabar de tancar segons les exigències d’Inspecció). Mentrestant, els professionals del centre van tancant els seus respectius horaris, em dedico a començar formar els grups de treball per a la WebQuest. Un cop els tinc, més o menys enllestits, ho discuteixo amb l’educadora especial, que fa l’acompanyament a l’aula de l’alumne a X-fràgil i que em pot orientar en la formació d’equips de treball i finalment amb la meva tutora i responsable de classe de social del 2n. C2.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada